طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

آب ریزش بینی!!

چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶ ب.ظ

سوال:چند روزی هست که آبریزش بینی دارم باید چکار کنم؟؟؟

جواب:با سلام؛

به طور کلی آبریزش بینی برای بدن مفید بوده وبعضا انسان رو از مبتلا شدن به بعضی از امراض مغزی مخصوصا ورم ها و سرسام مصون میداره.

اما اگر آبریزش بیش از حد به طول بیانجامد برای جلوگیری از اون چند راه وجود داره:یکی اینکه سرکه بو کنند که به سرعت انشاالله بند میاد.

راه دیگه این هستش که یک چیز ترش یا اصطلاحا خنک مصرف کنند مثلا به طور ساده میتونن نارنگی یا پرتغال بخورن یا مقداری رب انار میل کنند.

یا حق!

  • سعید !!!

آبریزش بینی

نظرات  (۶)

با سلام من از حدود سال 86 دچار یک مدل آلرژی شدم که اونطوری که خودم بررسی کردم به آب حساس شدم. مثلا با وضو گرفتن و ظرف شستن آبریزش بینی و عطسه فراوان مثلا 10 بار ایجاد می شود. و از آن موقع داخل بینی من همیشه ملتهب و کیپ هست و باعث شده من با دهان نفس بکشم. چند بار متخصص گوش و حلق و بینی رفتم همه فلوتیکازون میدن که تا چند روز استفاده اثر خوبی داره ولی اگر قطع بشه باز همون وضع رو دارم و عارضه چاقی رو هم به سرعت در من ایجاد میکنه. با مطالعه مطالب طب سنتی در سایت طبایع طبع گرم و تر دارم. آیا در طب سنتی راه حلی برای رفع التهاب بینی و علائم آلرژیک من به صورت دائم یا جایگزین فلوتیکازون وجود داره. با تشکر از پاسخگویی شما
پاسخ:
با سلام
اگر یقین به طبع نامبرده دارید
ده روز هر روز به مدت سه دقیقه سرکه بو کنید
وقبل از اون 14 روز پونه جوشانده و میل کنید
اگر عوارض گرمی مشاهده شد عصرها از عرق کاسنی یا عناب استفاده کنید.
یا حق!
سلام
برای کم شدن میل جنسی چکار باید کرد؟
به صورت فوری تاثیر داشته باشه
پاسخ:
سلام
سرکه انگور هر روز نصف استکان
خوردن سه گرم کافور یک بار در هفته
این مقدار آسیب نمی رسونه؟
پاسخ:
سلام خیر ایشالله
سلام.من 16 روز پیش حجامت کردم حجامت بعدی که باید انجام بدم کدومه؟آیا لازمه بازم حجامتم عام باشه؟ هدفم بیشتر پاکسازی بدنم و جوش هامه
تشکر
پاسخ:
سلام
با لحاظ اینکه قبل از حجامت دارو مصرف کنید و اینکه از نظر خونی و جسمی مانعی نداشته باشید.
منعی برا حجامت ندارید.
حجامت عام، اخدعین و ساقین پیشنهاد میشه.
سلام
سوالمو یه بار به آدرس ایملتون فرستادم ولی جوابی دریافت نکردم
پریود من نا منظم بود و حجامت ساقین کردم. تا مدتی منظم شد ولی الآن دوباره خراب شده. رفتم دکتر، دو نوع قرص داد ولی بعد سونوگرافی گفت تخمدان هات تنبل شده اند و هیچ اثری نداشته. الآن گفته آمپول بزن و دوباره برو سونوگرافی تا نتیتجه را ببینیم ولی می خوام از طریق سنتی اقدام کنم
لطفا بگین چیکار کنم که خوب بشم.
سلام
بی مقدمه برم سر اصل سوال و پبشاپیش از طولانی بودنش عذر میخوام.
سه چهار روزه شدیدا ترش می کنم به طوری که حتی هنگام غذا خوردن احساس سوزش پشت قفسه سینه دارم. چندین سال پیش هم آندوسکوپی کردم و گفت رفلاکس داری و دهانه معده ت ضعیف شده ولی ترش نمی کردم. یکی دو هفته س بعضی شب ها کلا به خاطر مشکل معده م (نه ترش کردن) یکی دو انگشت عسل میخورم.
شایان ذکره که طبع من گرم و تر هستش و روزی یک بار معده م کار می کنه و مسهل هایی مثل برگ سنا تقریبا اثری بهم نداره
با عرض معذرت از این که وقتتونو می گیرم، لطفا بفرمایید چه کار کنم هم مشکل ترشی معده م حل بشه هم یبوستم
با تشکر
پاسخ:
باسلام
پودر هلیله سیاه بخرید
هر روز یک ساعت بعد از صبحانه یک قاشق غذاخوری از پودر رو در آب حل کنید و میل کنید.
تا نیم ساعت بعد از دارو چیزی نخورید
نون قطور. آب در وسط و بعد از غذا .خوردن دوغ و نوشابه و ماست.و خوردن غذاهای تلیتی تا یک ماه ممنوع

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی