طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

تغییر حجم دادن اندام‏ها

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۱ ب.ظ

 مى ‏گوئیم: اندام‏ هاى ناتوان و کوچک نیرومند و بزرگ مى‏ شوند. کسى که هنوز در سنین رشد و نمو است مى‏ تواند این کار را بوسیله تغذیه انجام دهد. براى سالخوردگان باید ماساژ معتدل و ورزش همیشگى که ویژگى آنست در کار باشد و گذشته از مالش دادن و ورزش اندام مورد نظر را باید با زفت اندوده کند. اگر اندام مورد نظر در مجاورت سینه و شش است حبس کردن نفس هم وارد است.

مثال: اگر کسى ساق سست و باریک دارد توصیه مى‏ کنیم که نفس را کمى حبس کند و مالش معتدل بدهد و ساقش را به زفت بیالاید. روز دوم ماساژ را به اندازه روز اول انجام دهد و ورزش را فزونى بخشد. در روز سوم ماساژ را بهمان حالت اول ادامه دهد و به ورزش بیفزاید و بر این برنامه دوام کند تا نشانه گشاد شدن رگ‏ها و ریزش مواد آشکار گردد. آنگاه بیم آن مى‏ رود که برخى اندام‏ها بحسب ویژگى‏ هاى خود به دمل و یا آسیب امتلاء گرفتار شود و همچنین ترس آن مى‏ رود که بیمارى دوالى و داء الفیل عارض شود. پس اگر نشانه ‏اى از این بیمارى ‏ها ظاهر شد باید ورزش و ماساژ را کاهش داد بلکه باید آن را ترک کرد. بیمار در این حالت دراز مى ‏کشد و اندام مورد نظر مثلا پاى باریک و سست وى در جهت عکس ماساژ پیشین مالش داده مى ‏شود و این عمل از سر بپائین شروع مى ‏شود.

اگر اندام مورد معالجه نزدیک اندام ‏هاى تنفسى باشد مثلا بخواهیم سینه را معالجه کنیم با پارچه قنداق مانندى که از لحاظ پهنا متوسط باشد پائین سینه را بطور معتدل مى‏ بندیم و آنگاه بیمار را وادار مى‏ کنیم که با هر دو دست ورزش کند و نفس را بشدت حبس نماید و با صداى بلند فریاد کند، بعد آهسته ماساژ مى‏ دهیم. در کتب جزئى بعدها دراین‏ باره به تفصیلات وافى برمی خورى، پس منتظر باش که به کتاب «زینت» برسى.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی