طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

خواب تندرستان

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۴ ب.ظ

تندرستان براى خواب‏شان باید برنامه داشته باشند. خواب باید به اعتدال باشد و وقت معین داشته باشد. در خواب نباید زیاده ‏روى کنند. و از شب بیدارى هم پرهیز کنند زیرابی خوابى زیاد براى مغز زیان‏ آور است و بر اثر آن تمام نیروها ناتوان مى‏ گردند. بسیار اتفاق مى‏ افتد کسى شب بیدارى مى‏ کشد و خواب را از خود مى ‏راند باین جهت که مى‏ ترسد غش کند و بى‏ نیرو شود.

خواب سنگین بهترین خواب است و خوابى است که بعد از سرازیر شدن خوراک از قسمت ‏هاى بالائى شکم و آرامش گرفتن آثار بعدى یعنى باد و قرقر شکم است. خواب قبل از پیدایش چنین آرامشى در شکم، زیان‏ هائى در پى دارد و خوابى خوش و پیوسته نیست و در آن شخص خوابیده مرتب پهلوبه ‏پهلو مى ‏کند، به پشت و شکم مى ‏خوابد و همین پهلوبه‏ پهلو شدن و بر پشت و رو افتادن زیان دارد و خوابیده را رنج مى ‏دهد. پس بهتر آن است که بعد از سرازیر شدن غذا و آرام گرفتن کمى پیاده‏ روى کنند و بعد بخوابند.

خواب با شکم تهى بد است و نیرو را از بین مى‏ برد. خواب با شکم مالامال از غذا نیز بد است زیرا خواب سنگین نمى ‏شود و پهلوبه ‏پهلو کردن دربردارد و گذشته از آن طبیعت را بخود مشغول مى‏ دارد و طبیعت از کارى که باید در موقع خواب انجام دهد بازمى ‏ماند و هضمى را که باید در خواب انجام مى ‏داد به انجام نمى ‏رساند. عارضه این حالت، از خواب پریدن کسل ‏کننده و دهشت ‏دهنده است و بر اثر این بیدارى ناگهانى طبیعت کند کار مى‏ شود و هضم به تباهى مى‏ گراید.

خواب در هنگام روز بد است، بیمارى‏هاى رطوبتى و سرماخوردگى ‏ها و زشت کردن رنگ را در پى دارد، بر طحال تاثیر مى ‏گذارد، پى‏ها را سستى مى‏ دهد، تنبلى ‏آور و اشتها بر است و دمل‏ ها و تب ‏ها را همراه دارد. یکى از علل آسیب‏ رسانى خواب روز آن است که زود از هم مى‏ گسلد و طبیعت از کارى که دارد دست برمی دارد. خواب شب ازآن‏ روى پسندیده است که کامل مى ‏باشد و سنگینى آن بر وفق مرام است و از گسستگى دور مى ‏باشد. کسى که بخواب روزانه خو گرفته است نشاید یکباره از آن دورى جوید و بهتر است بتدریج آن را ترک کند.

نظرات  (۱)

با سلام و باتشکر

بسیار عالی بود....

پاسخ:
سلام سلامت باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی