طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

معالجه بدن‏هاى حساس‏

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۴۰ ب.ظ

برخى کسان هرآن براى بهم خوردن اعتدال مزاج آمادگى دارند. سبب‏ هاى این حالت عبارتند از:

1- امتلاء، در این صورت باید اندازه خلطها تعدیل گردد.

2- وجود خلطهاى نارس که باید کیفیت آنها تعدیل شود و غذاى این اشخاص در حد متعادل- بین کم و زیاد- باشد. تعدیل خلطها با تعدیل مقدار غذا، انجام ورزش زیاد و مالش دادن قبل از شست‏ وشو عملى مى‏ گردد، بشرطى که شخص به شست‏ وشو و ماساژ عادت داشته باشد در غیر این صورت ورزش و ماساژ باید سبک باشد. همچنین غذا را نباید یکباره تناول کنند و سیر شوند، بلکه آرام و بطور منقطع آن را میل نمایند. اگر بدن شخص به آسانى عرق مى‏ کند و عادت به عرق کردن دارد، چنانچه تعرق ملایم باشد گاهى بد نخواهد بود.

اگر تاخیر در غذا خوردن سبب ریزش زهره به معده نمى ‏شود، باید غذا را بعد از استحمام تناول کند و اگر بیم ریزش آن بمعده مى ‏رود غذاى خود را بخورد. همان طور که گفتیم چنانچه مانعى براى تاخیر غذا نباشد، وقت صحیح براى غذا چهار ساعت بعد از ساعت ظهر استوائى است. لیکن اگر تاخیر غذا سبب ریزش زهره به معده شود بناچار وقت غذا را باید جلو انداخت‏ و اگر بعد از غذا نشانه ‏هاى بند آمدن در کبد احساس گردد، چاره آن با مواد بازکننده‏اى است که مناسب وضع مزاجى وى مى‏ باشد و ما در صفحات قبل آن را تذکر دادیم.

اگر دردى در سر احساس شود باید با پیاده ‏روى آن را برطرف سازد. اگر طعام در معده ‏اش تباه شد، چنانچه خودبخود سرازیر شود چه بهتر وگرنه تو آن را بوسیله زیره و انجیر خمیر شده با هرطمان که قبلا توصیف کردم سرازیر کن.



نسخه انگلیسى:« اگر تأخیر در غذا خوردن سبب پس زدن صفرا به معده نشود بهتر است بعد از استحمام غذا صرف شود در غیر این صورت بهترین زمان صرف غذا ساعت چهار( ظهر) است. در هر صورت هنگامى که صفرا در معده جمع شود همانطور که در بالا گفته شد باید غذا زودتر تناول شود».

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی