طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

شست‏شو با آب سرد

چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۴۲ ب.ظ

شست‏شوى بدن با آب سرد براى کسانى مناسب است که از هر حیث تندرست باشند و سن، نیرو و هیئت‏شان نیز براى این کار مناسب باشد. وقت شستشو با آب سرد نیز باید مناسب باشد.

براى کسانى که مبتلا به بیمارى تخمه، قى، اسهال، شب‏ بیدارى و انواع سرماخوردگى‏ ها هستند شست‏شو با آب سرد مطلوب نیست. این کار براى بچه ‏ها و پیران نیز شایسته نیست.

کسى که تن خود را با آب سرد مى ‏شوید باید وقتى این کار را انجام دهد که تن داراى نشاط است و جنبش‏ هاى آن کاملا طبیعى است.

گاهى بعد از شست‏ وشوى با آب گرم، تن را با آب سرد آشنا مى‏ کنند تا پوست نیرو یابد و گرماى غریزى متوقف شود و خارج نگردد. کسانى که باین منظور آب سرد بر خودمى ‏پاشند باید بدانند که آب نباید بسیار سرد باشد و لزوم اعتدال در سردى را مراعات کنند.

گاهى ورزشکاران بعد از انجام ورزش این کار را انجام مى‏ دهند، در این صورت باید قبل از شروع به ورزش بیشتر از اندازه عادى خود را مالش دهند ولى تن به روغن اندودن در همان حد عادى باشد و باید ورزش را که بعد از مالش و اندودن تن بروغن صورت مى ‏گیرد به اعتدال و سریع‏تر از حالت عادى و بطور تدریجى انجام دهند و آنگاه مى ‏توانند بعد از ورزش خود را با آب سرد بشویند، بطورى که آب سرد یک دفعه تمام اندام ‏ها را دربرگیرد تا هر اندامى نصیب خود را هم زمان با اندام ‏هاى دیگر بدست آورد. آنگاه ورزشکار تا وقتى که احساس نشاط مى‏ کند و تحمل آب را دارد در آن بماند و همین‏که حالت فراشا (قشعریره) احساس کرد بیرون آید و بعد از بیرون آمدن همان طور که توصیه مى‏ کنیم تن را مالش دهد، به غذاى خود بیفزاید و از نوشیدنى بکاهد، رنگ پوست و حرارت خود را بررسى کند و چنانچه بسرعت به رنگ و حرارت طبیعى بازگشت معلوم خواهد شد که وقت‏ گذرانى در آب سرد مناسب حال بوده است و اگر برگشت رنگ و حرارت سست ‏تر از حالت طبیعى انجام گرفت باید بداند که بیشتر از حد لازم در آب سرد مانده است. پس در روز دوم این اشتباه را تکرار نمى‏ کند و بحد اعتدال در آب سرد مى‏ ماند.

کسى که خود را با آب سرد شسته و تن را مالش داده است و رنگ و حرارت خود را بازیافته است بخواهد براى بار دوم در آب سرد برود بهتر است این کار را بتدریج انجام دهد.

عادت کردن به آب سرد باید اولین‏ بار در گرم ترین روز تابستان و در هنگام گرماى شدید نیمروز شروع گردد. این کار نباید در روزى که باد هست و همچنین نباید بعد از جماع و بعد از غذا خوردن و پیش از هضم غذا، بعد از استفراغ و قى و یا در حالت اسهال و یا شب‏ زنده‏ دارى باشد. در این شست‏شو تن و معده نباید ناتوانى داشته باشند.

رفتن به آب سرد براى ورزشکار بعد از انجام ورزش مطلوب نیست، مگر اینکه جسم او بسیار نیرومند باشد و دستورات ما را عمل کند.

همانطور که گفتیم وقتى آب سرد بر اندام‏ ها مى ‏آید حرارت غریزى را بطور آنى به درون مى‏راند و بعدا به آن نیرو مى‏ دهد که بالا آید و خیلى بیشتر از حالت اول خودنمائى کند.

 

  • سعید !!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی