طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

آفتاب‏ خورى

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۴ ق.ظ

اگر گرماى آفتاب زیاد باشد و کسى که در برابر آفتاب قرار دارد در جنبش و مخصوصا جنبش سخت و دشوار مثلا در حال دوندگى و هروله کردن باشد، از فوائد زیر برخوردار خواهد بود:

در این وضع، مواد زائد شدیدا از بین مى ‏روند، اندام باد کرده بعرق کردن وادار مى‏ شود، آماس حاصل از زیادى گوشت به تحلیل مى‏ رود، آماس استسقائى فرومیشیند، آفتاب خورى براى ربو مطلوب و براى انتصاب نفس (ارتوپنه) مفید است، سردرد مزمن را از بین مى ‏برد و به مغزى که مزاجش سرد است نیرو مى ‏بخشد.

اگر شخصى که آفتاب مى‏ خورد بر جاى خشک نشیند و زیرش رطوبت وجود داشته‏ باشد، دردهاى سرین و کلیه و آزار بیمارى جذام و اختناق فروکش مى‏ کند و زهدان پاکیزه مى ‏شود.

وقتى کسى که آفتاب مى‏ خورد به آفتاب ‏زدگى دچار شد علائم آفتاب ‏زدگى وى این است که بدن او غلیظ و زبر و گرم مى ‏شود و مانند آن است که دانه ‏هاى منافذ زیر پوست را داغ مى ‏گذارند و مایه تحلیل از بین مى ‏رود.

پوست کسى که در آفتاب، در یک نقطه مى‏ نشیند و حرکت نمى ‏کند بیشتر از کسى که در حال جنبش و انتقال است مى ‏سوزد و چنین کسى مایه تحلیل را بیشتر از دست مى‏ دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی