طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

بیماری‎های اطفال

در بیماری‎های کودک ابتدا باید به حال شیر و دایه نگریست تا اگر اشکال در آن است ابتدا دایه و شیر وی را اصلاح کرد و در درجۀ بعد به بچه توجه کرد.

1-   صرع اطفال

اگر متواتر و پی‎درپی واقع شود امالصبیان والاّ ریحالصبیان گویند.

علائم: بصورت ناگهانی بروز می‎کند، طفل بیهوش می‎شود و دست‎ها و پاها منقبض می‎شود، چشم‎ها از حالت طبیعی خارج شده، از دهان کف می‎آید. اگر حمله شدید باشد پس از به هوش آمدن، ناآرام است، گریه می‎کند و شیر نمی‎خورد. اما اگر حمله خفیف باشد، سریعاً به حالت اولیه باز می‎گردد.

علت آن: این بیماری در بچه‎ها از بدو تولد تا سه سالگی و نهایتاً تا 5 سالگی بیشتر عارض می‎شود و اکثراً با رسیدن به سن بلوغ بهبود می‎یابد.

  • سعید !!!

"سلام"

یکی از مشکلاتی که در دوره بارداری مطرح هست، دردهای زیر شکم مادر هستش.

عمدتا این دردها همراه با گرمی بدن، ترشح واژن، ریزش مو، خارش سر، جوشهای پشت کتف، حرارت بین پا و علایم غلبه ی گرمی می باشد.

اگر مادر در دوره بارداری دارای درد شکم با احساس گرما و همراه یک یا دوتا از علامت های بالا بود استفاده از نسخه زیر ان شاءالله مفید هستش.

ابتدا باید مادر از خوردن غذاهای دارای حرارت بالا و رطوبت بالا احتراز کنه.

  • سعید !!!

باسلام

تصاعد ابخره دارای علائمی هست که مختصرا ذکر می شود.

آب ریزش بینی، سردرد های بلغمی، ریزش مو، خارش سر( قسمت وسط و جلو بیشتر)، آب ریزش چشم، کم بینایی چشم، سیاهی دندان ها در قسمت زیرین، ترش کردن، آروغ زدن، سرگیجه های رطب، جوشهای در قسمت سر و صورت، و....

شاید مقداری از این علایم باهم و یا شاید هم مفرد پدیدار بشه اما معمولا طبیعت مدبره بدن که ذیل اراده ی الهی کار خودش انجام میده با چند علامت در طی یک مدت قابل توجه سعی در نشان دادن پیدایی مرض دارد.

سپاس مخصوص خدای حکیم و دانایی است که بر ما به واسطه ی الطاف بی حد و حصرش منت نهاد.

  • سعید !!!

سلام

یکی از مشکلاتی که عموما مردم با اون دست و پنجه نرم می کنند تصاعد ابخره هست خب این یعنی چی؟ یعنی اینکه از معده بخارات مواد غذایی به سمت بالا حرکت می کنه. حالا اینکه چه غذاهایی و چه بدن هایی مستعد این مشکل هستند خودش یک مقاله جداگونه می خواد.

طبق گفته حکما و اهل البیت بیشتر مشکلات مغزی و ریوی که مخصوصا دارای خلط صفرا و بلغم(طبیعی یا غیر طبیعی) هستند معمولا علت اولیه اش همین هست که ذکر شد.

حالا برای جلوگیری از تصاعد ابخره چندین نسخه وجود داره حقیر قصد دارم ساده، ارزان و سریع ترین روش رو خدمتتون عرض کنم.

14 روز صبح ناشتا میوه به رو رنده کنید (بین پنجاه تا صد گرم)  و به اندازه ای که میل دارید شکر در اون بریزید و هم بزنید و بخورید 

ان شاءالله که مفید باشد.

هزینه نسخه: سه صلوات برای خانم فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

  • سعید !!!

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم‏

رساله فى شرح مومیائى کانى‏

تألیف نظام الدین احمد گیلانى‏

((فضل در صفت مومیائى کانى بقول محمّد بن زکریاء رازى حکیم علیم))

 الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلوة على محمّد و آله اجمعین و بعد مى‏گوید فقیر حقیر نظام الدّین احمد کیلانى بدانکه در ایّام افریدون جمعى متوجه شکار شدند در قریه از مضافات شیراز که آن قریه دارابجرد است نام آن رایان در آن صحرا پس گوسفند کوهى را تیر زدند و کوسفند از نظرشان غایب شد و بعد از آن یک هفته در کوه قریه مذکور کبش را یافتند تیر بر او آویخته بود تیر را از بدن او برآوردند و موضع تیر را ملاحظه نمودند مومیائى در آن موضع تیر یافتند که آن جراحت را چسپیده و بالتیام آورده و بسبب آن موضع تیر خوب شده و آزارى نداشت بس این خبر بملک افریدون رسانیدند و او

  • سعید !!!