طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

از بین بردن موهای زائد صورت

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۶ ب.ظ

سلام

چند تن از مخاطبین چندین مرتبه از بنده خواستند که در مورد موهای زائد مطلبی بنویسم که به علت کمبود وقت، توفیق پیدا نشد. فی الحال قصد نوشتن اندک مطلبی دارم باشد که مفید افتد.لازم به ذکر است که قبلا در این وبلاگ مطلبی با عنوان"چگونه موهای زائد را از بین ببریم؟؟" نوشته شد که به طور عام به موهای زائد بدن اشاره داشت.

مسئله موهای زائد داستانی هست که تقریبا همه ی مکاتب طبی درباره آن سخن گفته اند و درصدد برطرف کردن آن بوده اند اما سؤال اینجاست که موهای زائد از کجا و چرا به وجود می آید؟ آیا برای بدن نفع و ضرری دارد یا خیر؟ چگونه باید آنهارا ازبین برد؟ رفع آن ها موقتی است یا دائمی؟ کم خطر ترین راه برای از بین بردن آن ها چیست؟

بدیهی است که طرف صحبت بنده در این نوشته بانوان هستند چون موهای زائد در صورت بانوان هست و در صورت آقایان مو زائد نیست که فرمودند:ریش زینت مرد است.

حال سخن را از اینجا پی میگیریم که موهای زائد در صورت به چه علت است؟ به طور کلی موهای زیاد در بدن به علت وجود گرمای غریزی یا گرمای عرضی در بدن است. موهای زیاد در صورت نشان دهنده ی ازدیاد حرارت در قسمت بالا تنه و مخصوصا مغز است. 

افرادی که دارای موهای زائد صورت هستند معمولا دارای چند نشانه هستند:دارای هوش بالا، چشم و ابروی مشکی، پریود های طولانی مدت و نامنظم و دارای درد، خارش سر و جوش هایی در قسمت پشت کمر و سینه، زود عصبانی می شوند، زیاد عرق می کنند، دهنشان خشک می شود یا تلخی کام صبح گاهی دارند و چند علامت دیگر.

خب با دیدن این علامات که ذکر شد به یک نکته می شود پی برد و آن این است که باید مزاج اصلاح شود و اندکی از گرمی به حالت اعتدال حرکت کند. البته این نکته فراموش نشود که اگر مزاج عرضی باشد، اصلاح آن راحت تر و اگر جبلی (مادر زادی) باشد سخت تر و زمان بر تر خواهد بود.

عمدتا موهای زائد به شهادت امام صادق علیه السلام و بوعلی و وحکمای دیگر برای بدن دارای انتفاع است و زائل کردن آن لازم و مفید فایده هست.

برای از بین بردن همانطور که قبلا گفته شد باید ابتدا مزاج اصلاح شود که پیشنهاد میکنم با سکنجبین طبی شروع به اصلاح کنند البته اگر مانعی بر سر راه نباشد.

از بین بردن دائمی موهای زائد نسخه های در طب هست اما موهای زائد کثافات و امراض بدن را بیرون می آورند و جلوگیری از آن ها به صورت دائمی برای بدن مضر و خطرناک است لکن حقیر شرعا نمیتوانم نسخه ای را بیان کنم.

اما برای ازبین بردن موها و برای کم پشت کردن و ضعیف کردن آن ها بهترین دارو و کم خطرترین آن بعد از اصلاح مزاج گذاشتن مقدار خیلی کم و رقیق ، نوره هست.الله عالم.

برای مدل استعمال دارو لینکی قرار میگیرد که به آن مراجعه کنید.

چگونه موهای زائد را ازبین ببریم؟؟

برای اصلاح مزاج و استفاده از سکنجبین نیز به لینک زیر بروید.

طریقه ساخت سکنجبین طبی!

امید است که هم از موهای زائد و هم از اخلاقیات زائد و رذیله نجات یابیم.

نظرات  (۳)

بسیار عالی
پاسخ:
سلام
متشکر از لطف شما
سلام
ممنون از مطلب مفیدتون
من بعد از اصلاح موهای زائد، چه در صورت و چه در بدنم، بعدش پوستم خارش داره و ملتهب میشه و جوش میزنه
تقریبا تفاوتی هم نمیکنه که به چه روشی ازاله مو بکنم ودر هرصورت این مشکل رو دارم البته درصورت استفاده از تیغ و یا ژیلت این مشکل چندبرابر میشه
لطفا راهنمایی کنید
سپاسگزارم
پاسخ:
باسلام
باتشکر
به لینک زیر مراجعه بفرمایید
سلام
ببخشید مطلبی که در مورد ازاله موهای زائد توصیه کردین رو خوندم، در اون مطلب توضیحی در مورد استفاده از موم نگفتین
موم انداختن این حسن رو داره که طول میکشه تا دوباره موها رشد کنن
آیا درسته که موم انداختن در دراز مدت عوارض داره مثلا باعث شل شدن و چروک پوست میشه؟
شما این روش رو تایید میکنین؟
پاسخ:
سلام
درمطلب، به برکندن مو اشاره شده است که کار خوبی نیست و برای بدن ضررهایی میتونه داشته باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی