طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

سین جین

دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۹ ب.ظ
اگه سوال طبی دارید بپرسید منم در حد توانم جواب میدم.
ایشالله!!
  • سعید !!!

نظرات  (۹۰)

سلام دوتا سوال داشتم
1-برای درمان آفت دهان چیکار کنم
2- برای افزایش وزن و اشتها چه پیشنهاداتی دارید
ممنون
پاسخ:
با سلام!
برای آفت دهان هرروز به مدت پنج دقیقه رب انار در دهان نگه داربد.
برای اضافه وزن اول علت اینکه میخواهید اضافه وزن داشته باشید رو بفرمایید؟؟؟

با سلام

برای درمان جوش و همچنین جای جوش چه روش هایی وجود داره؟

پاسخ:
با سلام 
از سکنجبین طبی استفاده کنید.
برای رفع جای آن از روغن گل سرخ یا روغن بنفشه یا روغن بادام تلخ استفاده کنید.
یا حق
ما برای مدتی تو مالزی زندگی میکنیم که گرم و به شدت مرطوبه آب و هواش استواییه میخواستم بدونم تو این منطقه کلا چه نوع غذاهایی بخوریم؟ شنیدم لبنیات اینجا ضرر داره درسته یا نه؟ یه دختر دو ساله دارم که نمیدونم بهش شیر گاو بدم یا نه ؟لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
با سلام ابتدا بفرمایید که شما اصالتا برای کجا هستید؟؟؟
ثانیا برای منع غذایی باید مزاج شماهم بررسی شود.
بفرمایید سن؟قد؟وزن؟رنگ پوست بدن؟رنگ ادرار صبحگاهی(ناشتا)؟

سلام. من یه مدت زیادی که خیلی احساس کمبود خواب دارم در صورتی که 8 ساعت در شبانه روز می خوابم (به طور متوسط). یکی از آشناهامون گفت مال کم خونیه، از کجا می شه فهمید علتش همینه یا چیز دیگه؟

با تشکر

پاسخ:
با سلام به سوالات زیر پاسخ بدید
سن؟جنس؟قد؟وزن؟رنگ پوست بدن؟رنگ زبان؟رنگ ادرار ناشتا وصبحگاهی؟زرد روشن یاتیره؟دهانتان از آب پر میشود یا خشک است؟


Salam  
baraye taghviyate mo   va kaheshe rizeshe mo  chikar bayd kard
پاسخ:
سلام ابتدا مشکل معده را برطرف کنید.
 هلیله سیاه بخورید و روغن سیاه دانه به مو بمالید
یاحق
سلام برای کک ومک صورت که براثر افتاب ایجاد شده چه باید کرد ؟
پاسخ:
با سلام
یکی اینکه 14 روز رازیانه یا برگ کاسنی یا برگ شاه تره رو بجوشانید وبخورید.
دوم اینکه از روغن های بنفشه،گل محمدی،بادام تلخ استفاده کنید و هر روز صبح به صورتتون گلاب بزنید.
یا حق
با سلام من 6-7 روز پیش وقتی از خوب بیدار شدم گوشم گرفته بود و هنوز هم باز نشده باید چکار کنم؟
پاسخ:
سلام در گوش یک قطره روغن بادام تلخ بریزید
روغن را مقداری گرم کرده و بعد بچکانید.
اگر طی سه روز جواب نداد خبر بدید.
یا حق
Ba Salam
Lotfan barayeh tapesh balaye ghalb bayad chekar kard ( Puls e ghalbe man 90 ta asta).

Lotfan dar morede darmane fisher che tosiyeh darid.

Khodavan kheyretan dahad
پاسخ:
سلام لطفا سوال رو به فارسی ایمیل کنید
با سلام و خداقوت
من معمولا در ستون فقرات و کمر احساس خستگی دارم به طوری که اکثر میل به کشیدن مهره ها و چرخاندن گردن و حرکت هایی که منجر به صدادادن شوند دارم بعد از پیاده روی زیاد هم انتهای کمرم درد می گیرد
احساس خواب آلودگی و بی رمقی هم معمولا دارم
سن: 29    قد:168     وزن:63
پاسخ:
با سلام 
از منضج سودا استفاده کنید و بعد از اون فصد رگ اکحل قلبی کنید.
ازخوردن آب در شب وصبح ناشتا پرهیز کنید.
گوجه کاهو خیار وماست و دوغ تا یکماه مصرف نکنید.
یا حق
سلام روی صورت من خیلی جوش میزنه بیشتر در زیر گونه هام بیشتر جوشهای التهابی خانواده پدرمم اینجوری بودن...الانم 21 سالمه چیکار کنم خوب شه؟

پاسخ:
با سلام
از وبلاگ فرمول سکنجبین طبی رو ببینید وبسازید ومصرف کنید. قبل از این
به مدت 5 روز هر روز عصر نصف لیوان عرق کاسنی+نصف لیوان عرق شاهتره+یک قاشق خاکشیر قاطی کرده ومیل کنید.
در ضمن از گرمی ها کمتر استفاده کنید
معیار گرمی و سردی مواد در وبلاگ هست.
یا حق
سلام
مدتیه بعد از یک رژیم غذایی سخت زانوهام ظاهرا آبشون کم شده و دیگه نمی تونم به راحتی باز و بستشون کنم یعنی مثلا رو زمین نشستن، نماز خواندن ایستاده که باید بنشینم و سریع بلند شم و یا استفاده از دستشویی ایرانی برام مقدور نیست
راهنمایی می فرمایید؟
راستی ریزش موی بسیار وحشتناکی هم پیدا کردم من خیلی موهام پرپشت بود اما الان خیلی اوضام خرابه
پاسخ:
با سلام خب چرا رژیم غذایی داشتید؟؟؟
چه چیزایی نمیخوردید؟؟؟
سلام
برای لاغری
رژیم پروتئین بود
گوشت کبابی می خوردم،فیله مرغ، تخم مرغ و میوه
در روز 500 کالری
پاسخ:
باید مزاجتون مشخص بشه تا بشه نسخه داد.
به سوالات زیر پاسخ بدید:
سن؟وزن؟قد؟رنگ پوست بدن؟رنگ ادرار صبحگاهی؟(زرد روشن یا زرد تیره)؟مقدار ادرار؟تجمع آب در دهان دارید؟احساس درد در ناحیه ی پشت کتف سمت چپ دارید؟؟؟
سلام
27سال
وزن 80
رنگ پوست سفید
رنگ ادرار زرد روشن/مقدار زیاد
تجمع آب در دهان:خیر
احساس درد خیر
پاسخ:
با سلام
شب قبل از خواب و صبح ناشتا آب میل نکنید،وسط و بعد از غذا آب میل نکنید،گوجه،بادمجان،خیار،کاهو،ماست،دوغ،کشک،شیر خالی،نان سنگک و بربری،آبگوشت،سوسیس،همبرگر،کالباس،سس سفید و قرمز مصرف نکنید و اون رژیمتون هم تموم کنید.
به زانوهاتون روغن زنجبیل یا اسفند یا سیاه دانه یا زیتون بمالید.هرشب به مدت 5دقیقه.
14روز یک قاشق مربا خوری رازیانه را در دولیوان آب بریزید؛ بجوشانید تا نصف لیوان بماند ومیل کنید؛ هم شب هم صبح. بعد از اون یا فصد رگ باسلیق کنید یا عرق النساء یا اینکه حجامت ساقین انجام بدید.
یا حق
فصد رگ باسلیق و عرق النسا یعنی چه؟
اگر چیزی شبیه حجامت هستند، آیا با رعایت همون دستور غذایی که فرمودید مشکلم حل نمی شه و انجام اینها حتما لازم هستند؟
هرچند باید بگم که الان حدود 4ماه هست که دیگه اون رژیمو ندارم و حدود 5-6 ماه هم هست که این مشکل زانو رو دارم
اقداماتی که تابحال انجام دادم مصرف قرص گلوکوزامین هست و فیزیوتراپی که کمی بهتر شده اما کاملا نه
پاسخ:
فصد مثل حجامت نیست و در طب سنتی از اعمال یداوی مهم و موثر طب هستش انشالله.
نه خیر باید حتما خون درمانی کنید.
با سلام.زنی 44ساله هستم از 32سالی هر وقت سرمامیخوردم دیر خوب میشدم اخر خوب شدنم تبدیل به سرفه های زیاد و خلط سفید ..هر کس یه تشخیصی داد و خوب نمیشدم جونم در میامد بعد از کلی درمان تا خوب میشدم حدودا دو ماه طول میکشید ...تا اینکه پارسال دکتری تشخیص داد الرژی اسم دارم و ژنی در بدنم به طور ارثی است که نمیتوانم این میوها را بخورم و بعد از تست ریه کلی از ریه ام داغون شده بود گفت سیگاری هستی یا در منطقه جنگی بودی ...خلاصه بمن گفت دیگر نمیتوانم ..موز .گردو.زعفران.نارنگی.خربزه.طالبی.بادنجان.دارچین.کیوی.فلفل....و وایتکس.ادکلن.حشره کش . وخیلی چیز های دیگر و داروهای بسیار گران بمن داد که دیگر امسال نه توان خریدن داروهارو دارم نه ویزیتش...شنیدم در طب اسلامی برای این درمان دارد من الان هم دچار این عارضه شدم ..و درمانهای طب کلاسیک نمیتواند درمان کلی بدهد فقط تا مدتی اروم میشم ...من باید تا کی بهترین خوراکیهایی که خداوند افریده را نخورم در صورتی که در هر کدام شفا است ..و ایا درمانی دارد که قطعی باشد ...من 52کیلو هستم دارای 3فرزند که دختر بزگمم به این خوراکیها حساس است ..لطفا راهنمایی بفرمایید
با سلام
احتراماً
1. برای چاق شدن چه درمانی پیشنهاد می دهید چون بنده خیلی کمبود وزن دارم.
2. برای پر شدن صورت لاغر چه درمانی وجود دارد؟
پیشاپیش متشکرم.
پاسخ:
با سلام
به سوالات زیر پاسخ بدید:
سن؟وزن؟قد؟رنگ پوست بدن؟رنگ ادرار صبحگاهی؟(زرد روشن یا زرد تیره)؟مقدار ادرار؟تجمع آب در دهان دارید؟احساس درد در ناحیه ی پشت کتف سمت چپ دارید؟؟؟اندام پدر ومادر(لاغر ویا چاق)
چرا جواب مرا ندادید
پاسخ:
سلام 
به ایمیلتون ارسال شد
با سلام متاسفانه من هیچ چیز در ایمیلم دریافت نکردم اگر میشه لطفا دوباره بفرستید یه دنیا ممنون
پاسخ:
با سلام 
لطفا یک آدرس ایمیل دیگه بدهید.
سلام لطفا تو همین صفحه که جواب همه را می گذارید قرار دهید ممنون
پاسخ:
با سلام 
و آرزوی سلامتی از خداوند منان.
لطفا به سوالات زیر پاسخ بدید
قد؟رنگ پوست بدن؟رنگ ادرار صبحگاهی؟(زرد روشن یا زرد تیره)؟مقدار ادرار؟تجمع آب در دهان دارید؟احساس درد در ناحیه ی پشت کتف سمت چپ دارید؟؟؟تا حالا حجامت کردید؟پریود منظم دارید؟چند روز درماه؟رنگ خون حجامت؟

سلام
میخواستم ببینم زنی که بچه شیر میده میتونه حجامت کنه یا نه؟
پاسخ:
سلام خیر
سلام...قد 150وزن 52.زرد روشن.خوب فکر میکنم زیاد.بیشتر اوقات دهانم خشک است.درد در ناحیه کتف کمی که فکر میکنم مال خستکی بیشتر اوقات.یکبار حجامت کردم 12سال پیش که شدیدا دچار فشار خون شدم.پریودی همیشه یک هفته زودتر از تاریخ قبل میشم بعضی وقتام هم 4یا5روز زودتر.معمولا با لکه بیند 9یا 10روز.رنگ خون حجامت اونسال فکر میکنم تیره بود...ممنون
پاسخ:
با سلام
فعلا این کار رو انجام بدید وبه من خبر بدید تا مراحل بعدی انشالله!
مقداری پونه بجوشونید و خوب بخور بدید بعدش حتما حتما بینی تون رو خالی کنید اگر عطسه هم بکنید خوبه.
در هفته سه روز بافاصله این کارو انجام بدید.
منتظر خبرم
یا حق
ببخشید میشه از عرق پونه استفاده کنم..   اگر میشه چه مقدار در روز....بعد کار من شده شبها فقط سرفه کردن..من از سینوسامم عکس گرفتم پزشکم گفت سینوسات درگیر نشده اند .و گفت مربوط به الژی اسمی که داری..بازم ممنون
پاسخ:
سلام
بخور بدید.
با سلام و خسته نباشید
راستش من ۲ سال پیش یکی دو ماه گردو زیاد مصرف کردم بعد یه روز که اتفاقا شبش هم فسنجون خورده بودم قسمت هایی از بدنم به شدت کهیر زد و شروع به خارش کرد الان ۲ سال از اون ماجرا میگذره اما از همون موقع هر وقت فعالیت خاصی می کنم مثلاً می دوم ، هیجان زده میشم ، تند تند راه میرم ، تعداد زیادی پله بالا میرم به شدت بدنم به خصوص سرم قبل از همه، گر می گیره قرمز میشه همین طور گردن و قفسه سینه ام شروع به خارش می کنه اگه اوضاع خیلی خراب باشه کهیرم می زنم تو این مدت پوست بدنم هم به شدت خشک شده بود به دکتر مراجعه کردم گفت یا عفونت معده داری یا کم خونی آزمایش دادم هر جفتش رو داشتم یه دوره ی درمان شش ماهه برام تعیین کرد الان اون شش ماه تموم شده اما هنوزم من مشکل گر گرفتگی همراه با قرمز شدن همراه با خارش رو دارم این مسئله حتی وقتی یه کار کوچیک مث کشیدن جاروبرقی هم بروز می کنه اون موقع ناحیه پیشانیم قرمز شده و گردنم شروع به خارش می کنه . به نظر شما باید چی کار کنم و مشکل از کجاست.
با تشکر
پاسخ:
سلام
سن؟قد؟وزن؟ رنگ ادرار صبحگاهی ناشتا؟(زرد تیره یا روشن؟)جنس؟روزهای پریود در ماه چند روزه؟
سلام
ابتدا تشکر می کنم که وقت میذارید و به سوالات دوستان جواب می دین،من یه خانم 27 ساله سبزه رو قد 168 و وزنم87کیلو  که در هفته 16 بارداری هستم با توجه به اینکه مزاجم رو نمی دونم و فقط میدونم که به گرمی ها در صورت مصرف مقدار زیاد و پشت سر هم حساسیت دارم و بدنم کهیر می زندسعی میکنم روزانه از عرق کاسنی و شاهتره استفاده کنم ولی بازم احساس میکنم این میزان حساسیت کنترل نشده باعث ناراحتی من شده لطفا راهنمایی ام کنید ؟؟؟چون در دوره بارداری نمی توانم از دارو های ضد حساسیت برای التیام خارش هایم استفاده کنم واقعا کلافه ام!
چه چیزهایی سرسع تر گرمی ها را دفع می کند و خنک است؟؟؟  
پاسخ:
با سلام
زیاد عرق کاسنی نخورید
برای جنین مضر است.
بعدشم خب راه اول اینه که گرمی کمتر بخورید(معیار گرمی و سردی در وبلاگ هست)
به بدنتون روغن گل محمدی بزنید.
اگه بازم سوالی بود درخدمتم
یا حق!
با سلام و عرض وقت بخیر
ممنون از اینکه وقت گذاشتید من دختری  24 ساله هستم قدم 165، وزنم 62 ، رنگ ادرارم خوب یه وقتایی تیره است یه وقتایی روشن ، تعداد روزهای عادتم 7 روز کامل .
باز هم ازتون متشکرم ، بی صبرانه منتظر راهنمایی ارزشمند شما هستم .
پاسخ:
سلام
هفت روز این دارو رو مصرف کنید.
عرق کاسنی یک لیوان+عرق شاهتره یک لیوان+یک قاشق خاکشیر. مخلوط کنید و صبها مصرف کنید .
بعد از اون حالاتتون رو بفرمایید تا الباقی رو خدمتتون بگم.
یا حق
با سلام و تشکر از پاسخ شما اما می خواستم بدونم روزی یک لیوان مخلوط عرق کاسنی و شاهتره که یک سوم لیوان رو هم آب ریخته باشم زیاده؟؟
پاسخ:
سلام
برای هر روز بله زیاده
سلام عرقیجات واقعی از کجا میشه تهیه کرد؟میگن بعضیاش اسانس داره و بعضیش از مقدار کمی گیاه مثلا کاسنی مقدار زیادی عرق تهیه می کنند که خودش مضره.با تشکر

پاسخ:
سلام
کاشان
که دارای دیگ های مسی هستند. و قم
با سلام از خدمت شما یک سوال داشتم من پیش دکتر طب سنتی رفتم و علامات بیماریم را سودای بالا تشخیص داد و منع غذاهای سرد و سودا زا..و استفاده از غذاها و میوهای گرم وتر...من یک مشکل دارم در میوهای  گرم و تر خربزه و انگور و در جایی موز دیدم...اگر من میتوانم اینها رو مصرف کنم چرا در ازمایش الرژی که دادم به اینها در خون حساسیت نشان داده بود ...علت اینکه اونجا تو اازمایش اینطور و منع خوردن ..واینکه طب سنتی در لیست غذاهای گرم وتر اینطور من به تناقض خوردم میشه برام توضیح دهید..و نکاتی که باید رعایت شود و این روند تا کی ادامه دارد ممنون
پاسخ:
باسلام
طب ایرانی و طب غربی در همه چیز باهم دیگه اختلاف دارند.
پس اگر دستوری در این طب تغایر با طب غربی داشت اصلا جای تعجب نداره!!
یا حق
پس آیا میشه نتیجه بگیریم به جای مراجعه به شما بریم سراع یک پزشک و هرچی اون گفت بر عکسش رو انجام بدیم؟
خوب بید؟
پاسخ:
سلام
به جای مراجعه به هرکس ابتدا باید به حجت پنهان(درون) مراجعه کنه!!
سلام
نامردی بید
جواب قبلی رو عوض کردی بعد جواب منو داده بیدی
آخه سوال من ناظر به جوال قبلی بید
آورده بیدند که روزی سه تا درخت بید که یکی از اونها بید بید اون یکی که بید نبید رو بریده بیدیم حالا حالا چند تا بید بید؟
پاسخ:
سلام
بعد از تذکر شما جواب رو تصحیح کردم.
الهم اشفع کل مریض!!
خواسته بیدم یک نقد دیگه بکنم .نکردم چون احساس کردم کوپنم تمام بید
پاسخ:
سلام
بفرمایید

سلام

من قریب به پنج سال است که به یبوست و نفخ معده دچار شدم.

صورتم جوش میزنه که پس از مدتی مصرف بومادران و رازیانه تا حد زیادی خوب شد اما تقریبا همیشه یک جوش تو صورتم هست. البته هنوز روی کمر و کتفم جوش هست.

میتونم خواهش کنم راهنماییم کنید.

چون فکر میکنم یبوست روی سلامتی روحی و جسمیم اثر زیادی گذاشته.

پاسخ:
با سلام سده ی کبدی رو باید رفع کنید 

سلام

برای وسواس چه درمانی را پیشنهاد میکنید؟

پاسخ:
سلام 
مصرف اسطوخدوس هندی. 
مدل تهیه و مصرف در متن طبیخ یا مطبوخ هست.
  • پاتوق بچه شیعه ها
  • سلام آقا
    منضج دارین  یه خورده منضج درجه یک میخواستم
    پاسخ:
    سلام
    بله آقا
    سلام
    طبق تشخیص یکی از همکارانتون! من دموی هستم
    مشکلات عدیده ای دارم که انشالله به مرور ازتون میپرسم
    اولیش اینه که مدتیه مدام احساس گرسنگی دارم، و این احساس با خوردن غذا هم برطرف نمیشه
    باید چه کنم طبیب؟
    سپاسگزارم
    پاسخ:
    سلام
    مقدار دفع در روز چقد چندبار هستش؟

    سلام مجدد
    روزی یکبار به مقدار معمولی، گاهی اوقات هم دوروز یکبار
    ولی دفع ادرارم زیاد هست یعنی زیاد نیاز به دستشویی رفتن دارم، البته چایی زیاد میخورم
    اضافه وزن هم دارم البته
    پاسخ:
    فکر کنید ببینید شده جایی، زمانی داشتید غذا میخوردید و حیوانی دیده باشه و بهش  غذا نداده باشید؟؟؟
    لطفا دقیق فکر کنید
    منظور شما اینه که ممکنه این مشکل دلیل معنوی داشته باشه؟ خیلی فکر کردم اما چیزی به ذهنم نمیرسه. اما اگر دلیلش این باشه باید چه کنم؟
    سلام
    حدود دو سال پیش مقداری سیاهدونه آسیاب کردم ی مقدار توی عسل ریختم و یه مقدار توی قوطی توی کابینت نگه داشتم.آیا الان میشه ازشون استفاده کرد؟
    پاسخ:
    سلام
    اگه مزه تغییری نکرده اشکال نداره.
    اما اگه مزه تند تر یا تغییر دیگه ای داشته باشه مصرف نکنید.
    برای اینکه فنا بشیم چه کار کنیم داداش؟
    پاسخ:
    سلام
    مرنج و مرنجان!!!
    سید علی قاضی!!
    سلام .با تشکر از وقت گذاشتن برای ما...من 44ساله سودایی هستم وسرد وخشک...مدتی ایست زیر چشمامم خیلی کود رفته دوست دارم پر شه کلا صورتم پر شه وایا راهی برای کم کردن خط لبخند است یا نه ممنون
    پاسخ:
    با سلام
    قعلا از منضجات سودا به مدت 21روز مصرف کنید.
    بعدش فصد رگ صافن کنید.یا حجامت ساقین کنید.
    وبعدش بریم سر بحث صورت.
    سلام
    من طبعم گرمه، کتفم و شانه هام خیلی جوش میزنه، سعی میکنم چیزای گرم زیاد نخورم اما خیلی فایده ای نداره
    چکار کنم؟
    پاسخ:
    باسلام
    فرمول سکنجبین طبی رو از وبلاگ برداشته،بسازید و بخورید!
    حداقل 14روز
    سلام
    در کل اوضاع پوستم بد هست، پوستم چربه و پوست صورتم هم کک ومک داره و هم لک آفتاب سوختگی و هم جای جوش وهم زیاد پوست پوست میشه
    پیش دکتر پوست رفتم گفت یا یک دوره لایه برداری انجام بدم یا میکرودرمی و یا لیزر و خلاصه درمانهای اینطوری. اما دوستم که از خوانندگان وبلاگ شماست گفت با شما مشورت کنم و بهتره درمان گیاهی انجام بدم چون درمان شیمیایی عوارض خاص خودش را داره
    لطفا راهنمایی کنید.
    پاسخ:
    باسلام
    باید معده و کبد رو اصلاح کنید که بحث مفصلی است در پیام نمیگنجد!
    راهی برای کم کردن اشتها سراغ دارید؟!
    پاسخ:
    سلام
    بله!!!!!
    خسته نباشید واقعا!
    خوب بفرمایید راهش چیه؟

    پاسخ:
    سلام وسلامت باشید!!
    کلی پرسیدید کلی جواب دادم!!
    ابتدا باید مزاجتون و خلط غالب در بدنتون مشخص بشه بعد خدمتتون عرض میکنم!!
    سن؟جنس؟قد؟وزن؟رنگ پوست بدن(نه صورت)؟رنگ ادرار صبحگاهی؟دفعات دفع در روز؟نفس تنگی وجود داره یا نه؟
    سلام
    یعنی باید حضوری به دکتر طب سنتی مراجعه کنم؟
    پاسخ:
    سلام حضوری باشه بهتره!
    سلام
     این طور جواب دادن نوعی بد اخلاقی  است.
    کاملا واضحه که سوال کننده منظورش اینه که اگر دارید بگید. نه این که فقط بخواد بفهمه شما میدونید یا نه
    این ادا  و اطوار ها بگذارید کنار اگر میخواهید واقعا خدمت کنید
    من از طریق پاتوق بچه شیعه ها اومدم  وبلاگ شما
    برای اونها هم متاسفم که شما رو عنوان متخصص معرفی کردن
    پاسخ:
    باسلام
    به شما دوست عزیز
    امثال شما عزیزان که زود قضاوت میکنن و از طریق پاتوق معرفی شدن کم نبودن!!
    با ادبیاتتون آشنا هستم!!
    زمانیکه نمیدونید سوال و جواب چه ابعادی داره خیلی اشتباه میکنید نظر میدید!!!
    یک سوال کلی همین جواب رو هم داره!!!
    خدمت و عدم خدمت بنده هم به شما ارتیاطی نداره!!
    سعی میکنم کوتاه بگم خدمتتون که اطاله وقت نشه!
    درمورد مساله ای که نمیدونید اظهار نظر نکنید که میشید مصداق این شعر:
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست          عرض خود میبری و زحمت ما میداری!
  • خانم مرادی
  • سلام
    ممنون از مطالب مفیدتان
    در پاسخ های شما دیدم که در چند مورد برای درمان لکه پوستی و کک ومک توصیه به استفاده از روغن بنفشه کرده اید. مدتی است از این روغن استفاده میکنم اما پوست صورتم خشکه شده است. باید چه کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    از روغن گل محمدی استفاده کنید!!
    و قبل از اون کبد رو اصلاح کنید!
    با عرض سلام و خسته نباشید 
    خیلی ممنون که وقت میگذارید
    نوزادی 4ماهه دارم که از همون ماه اول استفراغ شدید میکنه
    با اینکه حدود 20دقیقه بعد از شیر خوردن اون رو صاف میگیرم که آروغ بزنه فقط هم شیر من رو میخوره
    میخواستم ببینم من چى بخورم استفراغش کمتر بشه یا چه غذاهایی نخورم؟ 
    باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    شیر حرارتش بالاست شیر رو اصلاح کنید!
    سلام
    من 28 سال دارم و 90 کیلو. متاسفانه همیشه اضافه وزن داشتم و دارم
    از این بابت جدیدا دارم دچار مشکلات زیادی میشم
    می خواستم برای کاهش وزنم ازتون راهنمایی بگیرم
    ممنون میشم
    پاسخ:
    سلام
    با پیام نمیشه تجویز کرد

    سلام
    من قصد قضاوت یا بی ادبی خدمتتان ندارم
    اما خواستم دوستانه این را به شما بگویم که به نظر میرسه شما اخلاق تند و کم صبری دارید
    من با شما اتفاقا تلفنی هم صحبت کردم و لحن شما طوری بود که من همش احساس می کردم ممکنه الان کتک بخورم بعد از هر سوال
    این قضیه از پاسخ هاتون هم به سوالات کمی پیداست
    من این مطلب را دوستانه گفتم و قصد بدی ندارم
    خواستید میتونید به نمایش هم نذارید
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام
    متشکر
    سلام مجدد
    زن سی ساله، قد 159، وزن 65
    رنگ ادرار صبح: زرد کم رنگ
    تعداد دفع: روزی یکبار
    رنگ پوست بدن: سفید، صورت: سرخ و سفید
    توی یک سایت پرسشنامه تشخیص مزاج را پر کردم تشخیصشون این بود که دموی هستم
    ضمنا از اینکه وقت میگذارید ممنونم
    پاسخ:
    سلام 
    تجویز بنده به فراخور ظرف فعلی برای پاسخگویی هست!
    قبل از غذا خوردنتون کمی کاهو یا پیه گوسفند یا سیب ترش بخورید.
    در مورد تنگی نفس یادم رفت بگم، در فضای گرم یا مواجهه با بوی تند یا مخصوصا دود سیگار و بوی بنزین و گردوخاک، نفس کم میارم
    پاسخ:
    حالات ریه و قلب باید بررسی بشه و با پیام و ایمیل امکان پذیر نیست!
    سلام مجدد
    خوب یعنی نمی تونید در این زمینه راهنمایی بفرمایی؟
    راه دیگه ای را پیشنهاد می کنید؟
    ممنون میشم چون خیلی واقعا دارم دچار مشکل میشم جدیدا
    پاسخ:
    سلام
    قبلات به یکی از مخاطبین گفتم که باپیام نمیشه جواب داد و شماره دادم که تماس بگیرن
    ایشون هرچی به دهنش اومد به بنده گفت و من رو مورد لطف قرار داد.
    از این باب نه میشه با پیام جواب داد و نه با تماس!!!!
    پس عرض میکنم تشریف ببرید دکترهایی که با طب قدیم آشنایی هایی دارند!!
    هرچند که طب تلفیقی هستند و احتمالا دارای اختلاف نظرهای مبنایی با طب قدیم هستند
    اما از این باب که فعلا راهی جز این مسیر نیست ناچارید!!!
    یا حق!
  • مامان ارشیا
  • سلام و خسته نباشید؛من27 ساله 146قد و وزن53کیلو هستم و 16 هفته باردارم.عوارض و مقدارو طرز مصرف عرق کاسنی و عرق سقْز را میخواستم .با تشکر
    پاسخ:
    سلام خدا قوت
    عرق سقز نخورید و عرق کاسنی به مقدار کم میل کنید
    سلام
    خسته نباشید
    راه درمان سردردهای میگرنی چیه؟
    اولین واکنش بدن من به هر عامل فشار سردرد هست! در مواقع خستگی، تنش عصبی، هیجان، گرما، سروصدا و کم خوابی و خلاصه همه چیز دچار سردرد بسیار شدید با حالت تهوع و درد توی کاسه چشم میشم، به دکتر که مراجعه میکنم میگن سردرد میگرنی هست، اگر طب سنتی درمانی براش داره لطفا بفرمایید.
    پاسخ:
    سلام
    خدا قوت
    14 روز به طریق مطبوخ که در وبلاگ هست خود کاسنی(نه ریشه آن) رو بخورید.
    بعد از آن حجامت اخدعین یا زنخ یا ساقین انجام بدید!
    سلام اینجا چرا کسی جواب منو نمیده/؟؟؟؟؟؟؟

    سلام
    بااین حساب باید تا بهار صبر کنم تا هم کاسنی تازه بیاد و هم شنیدم بهار و پاییز فصول مناسب حجامت هستند!
    ببخشید از این مواضعی که گفتید من فقط فهمیدم ساقین یعنی ساق دو تا پا، اخدعین و زنخ دیگه چیه؟!!!
    پاسخ:
    سلام
    زنخ محلی زیر چانه است
    اخدع رگی است در پشت در امتداد رگ های قیفال که در دوطرف بدن هست که به هردو میگن اخدعین!
    به حجام بگید خودش بلده
    سلام نمی دونم چرا اینقدر جدیدا جوش میزنم
    پاسخ:
    سلام کبدتون رو اصلاح کنید.
    برای شروع از  متن پرهیزی جامع برای همه و سکنجبین طبی استفاده کنید.
    سلام
    سکنجبین طبی یا عرق کاسنی و شاهتره درچه ساعتی از شبانه روز خورده بشه بهتره؟ چون من شنیده بودم که بهتره ناشتا یا آخرشب قبل از خواب باشه اما شما توی پستهای قبلی گفتین که ناشتا نباید مایعات بنوشیم
    ممنون
    پاسخ:
    سلام سکنجبین بعد نهار و شام
    عرق ها هم بستگی به مریضی و مریض داره
    برای کاهش التهابات پوستی مثل کهیر یا جوش و یا کم کردن حرارت کبد باید چه وقتی عرق کاسنی خورد؟
    پاسخ:
    عصر
    سلام
    چه وبلاگ خوبی دارین
    من بعد از مو زدایی از بدنم، پوستم ملتهب میشه، از ژل بعد از اصلاح استفاده میکنم و همین طور برای رفع تیرگی زانوها و آرنج و کشاله ران و... از کرمهای مخصوص استفاده میکنم اما خواهرم میگه اینا همش شیمیاییه و ضرر داره، نظر شما چیه؟ اگر توی طب سنتی روش مناسبی وجود داره لطفا معرفی کنین
    مرسی
    پاسخ:
    سلام متشکر از لطفتون
    با چه وسیله ای موزدایی میکنید؟
    طبعتون خشک هست یا رطب؟
    گرم یا سرد؟
    مشکل رقیه مشکل خیلی هاست، اصلا هرکسی یه چیزی میگه!
    یکی میگه موم خوبه اون یکی میگه بعد یه مدت پوست چروک میشه
    یکی میگه کرم موبر خوبه اون یکی میگه شیمیاییه
    یکی میگه اپیلیدی خوبه اون یکی میگه ضرر داره
    یکی میگه پودر موبر خوبه اون یکی میگه حساسیت زاست
    !!!!!!!!!!!
    لطفا در این مورد هم توضیح بدین، بالاخره باید چی کنیم؟
    پاسخ:
    سلام 
    انشالله یک پست در این باره میذارم.

    با سلام و خدا قوتی و تشکر

    برای کبد چرب چه رژیم غذایی توصیه می کنید؟

    هم چنین برای کم خونی.آیا این دو با هم مرتبط هست؟

    ممنونم

    پاسخ:
    سلام
    انشالله در مطالب آینده ذکر خواهد شد.

    سلام  ببخشید عسل گون  چیه ؟

    ممون

    پاسخ:
    سلام
    اصطلاحا به عسلی گفته میشه که زنبور بیشتر روی گیاه گون نشسته باشه و از اون تغذیه، عسل رو تولید کرده است.
    سلام خدمت دوست عزیز
    برای موهای چرب دارویی هست؟ 2 روز از حمام چرب میشه و خارش میگیره، ضمنا ریزش مو هم دارم نمیدونم علتش همین چربی میتونه باشه یا نه؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    باید احوال معده اصلاح بشه
    ساده ترین راهش خوردن منضج بلغم و بعداز اون خوردن مسهل هستش.
    مواد رطوبی هم باید مصرفش به حداقل برسه. یا حق
    سلام مزاجم گرم وخشک است . بعضی وقتها خصوص نزدیک ایام پریود هنگام دفع تمام ناحیه شکمم دچار سوزش شدیدی میشود طوریکه اگر خواب هم باشم بیدار میشود وپس از چند لحظه خوب میشود علت چیست ؟ضمنا رای تعدیل مزاج چه باید کرد ؟سن 44
    پاسخ:
    سلام
    مقاله ای در وبلاگ برای درمانت دردهای قاعدگی وجود دارد رجوع کنید.
    برای تعدیل مزاج باید بر ضد مزاج خودتان عمل کنید
    رجوع کنید به مقالات مزاج شناسی در همین وبلاگ.
    سلام خسته نباشید جدیدا متوجه شدم غلبه سودا پیدا کردم خیلی رنگ پوستم تیره شده حتی یک چسب زخم که چند هفته پیش زدم ردش نرفته و کبود مونده سه چهار روز پیش هم روزی دو سه بار سر گیجه و افت فشار داشتم نمیدونم چی شده اصلا فراموش میکنم باید غذا بخورم لطفا کمکم کنید خوب بشم تشکر
    پاسخ:
    سلام و خداقوت
    تو بدن احساس سردی می کنید یا گرمی؟
    رنگ ادرار صبح گاهی چه رنگی هستش؟
    در ناحیه دست یا پا احساس درد یا خواب رفتگی دارید؟
    سلام  زیر یکی زا دندانهای عصب کشی شده کیست عفونی تشکیل شده که نیاز به جراحی دارد درمانی اسانتر زا جراحی در طب سنتی هست ؟؟؟؟
    سپاس 
    پاسخ:
    سلام
    اگه در بدن احساس سردی ندارید
    یا سرکه یا سماق حل شده در آب مضمضه کنید هر وعده یک قاشق غذاخوری در یک استکان
    هر روز چهار تا شش مرتبه.
    از خوردن گوشت و مشتقات غذاییش و ماست و دوغ و مواد حار پرهیز کنید.
    یا حق
    سلام وسپاس از پاسختون منظور از احساس سردی چیست ؟طبعم گرم وخشک است .ضمنا این نخوردن گوشت و..تا چند روز ادامه بدهم ومنظور از مواد حار مواد گرم است ؟ایا این کار من را از جراحی بینصیب میکند ؟ ممنون
    پاسخ:
    سلام
    منظورازسردی همان تعریفی است که درعرف عامه مردم متعارف است.
    تایک هفته.
    بله منظورموادگرم است.
    باخداست انشاالله.
    یاحق
    سلام 
    باتشکر وخداقوت
    بنده چند وقتی هست که بدنم دچار لکه های قهوه ای پررنگ شده و هر چی هم دارو استفاده کردم خوب نشد گاهی بهتر میشه ولی دوباره همون وضعه 
    الانم هر روز بیشتر میشه 
    میشه لطفا راهنمایی کنید؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام 
    دارو چی مصرف کردید؟
    سلام ایا زایمان طبیعی میتواند باعث افتادگی رحم و مثانه شود. چه درمانی داره؟
    پاسخ:
    سلام افتادگی رحم به خاطر عدم رعایت سلامت و حفظ مزاج اصلی بدن هست.
    ذکر درمان آن طولانی و نیاز به رعایت اصولی دارد که در پیام نمیگنجد.
    مراجعه به این دو مطلب مفید است انشالله.
    با سلام خدمت آقا سعید عزیز
    برای سردردی که معمولا تو گیج گاهها درد احساس میشه گاهی هردو طرف گاهی یک طرف و با فشار دادن رگ پشت گردن یا روی شونه ها به اصطلاح قولنج گرفتن کمی آروم میشه ولی وقتی رگ رو ول میکنی دوباره همون درد میاد باید چکار کرد؟ این سردردم فقط با بروفن آروم میشه استامینوفن کارگر نیست!
    ممنون
    پاسخ:
    سلام داداش تماس بگیر.
    سلام مجدد خدمت آقا سعید
    یه سوال دیگه داشتم،دخترم وارد ده ماهگی شده از وقتی دندون در آورده وزنش خیلی کم شده و بالا نمیره،الان هفت کیلو و نهصده درحالی که میگن باید هشت و نیم باشه!غذا کم میخوره بیشتر میل به شیر مادر داره ،منحنی رشدش تقریبا خط صاف شده بالا نمیره،
    یا علی ، خدا قوت
    سلام- سه تا سوال دارم
    1- من مدتیه که حجم پریودیم خیلی کم شده، ازدواجم نکردم و 33 سالمه. سعی هم میکنم اکثرا گرمی بخورم. تقریبا هر روز هم یک لیوان رازیانه دم میکنم و میخورم.
    2- استخوانهام ضعیفن، زانو درد و کمر درد دارم. البته خیلی شدید نیست ولی هست. برای تقویتشون چکار کنم؟
    3- اکثر اوقات خسته ام در صورتیکه 8 ساعت رو حتما میخوابم. تقریبا به تغذیه ام هم میرسم.

    پاسخ:
    سلام
    گرمی کمتر بخورید.
    الباقی تجویز احتیاج به اطلاعات بیشتر دارد که باپیام امکان پذیر نیست.
    با سلام
    برای کسی که همزمان هم غلبه بلغم دارد و هم غلبه صفرا بعد از دوره رزیم منضج کدام مسهل رو استفاده بکنه که هر دو خلط دفع بشه؟
    متشکرم
    پاسخ:
    سلام
    هلیله سیاه مصرف کنید.
    روزی یک قاشق غذاخوری و تا یک ساعت بعدش نه بخوابید نه حمام برید و نه چیزی بخورید.

    با سلام.

    بنده پوستم کمی تیره هست و اگر زخمی خراشی یا جوشی روی پوستم ایجاد بشه اثر اون تا ماه ها و گاهی سال ها می مونه درصورتی که همون زخم در بدن اطرافیانم بعد از دو هفته اثرش از بین رفته علت چیه و چه درمانی دارد؟

    درضمن بدن لاغری دارم.

    ممنون.

    p
    پاسخ:
    سلام
    منضج سودا مصرف کنید. وبعدش مسهل و خون درمانی.
    آیا کپک آبغوره مضره و باید چه کاری انجام بدیم که کپک نزنه؟

    من گاهی اول صبح ها که از خواب پا میشم بسیار تشنمه علت چیه؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    مصرف نشه بهتره
    جاش خیلی گرم نشه که کپک نزنه.
    علتش حرارت و یا خشکی کبد هستش.
    با سلام.
    از انجا که طب سنتی عموما مخالف مصرف میوه های نارس هست می خواستم بدونم آیا برای همه ی میوه ها این حکم هست یا استثنا هم وجود داره ؟
    مثلآ برای میوه های زیر بفرمایید
    چاقاله بادام
    تالوچه سبز یا گوجه سبر
    فلفل ها (دلمه ای و ریز که قبل از رسیدن و سرخ شدم مصرف می شوند)
    غوره و آبغوره
    لوبیا سبز
    نوخود سبر
    خیار

    با تشکر
    پاسخ:
    سلام و خدا قوت
    طب سنتی مخالف هر چیزی هست که برای بدن و روح آدمی مضر باشد و این یک نسخه کلی ندارد لکن همین موارد که نام بردید برای بعضی از افراد مضر و برای بعض دیگر مفید و برای بعض دیگر خنثی است. اون چیزی که باید مورد نظر قرار بگیرد این است که نباید بیش از حد و بدون مصلح موارد بالا مصرف شود.
    باسلام وتشکر اززحمات شماوخدا قوت 
    من خیلی وقتها درناحیه کتف سمت چپ احساس درد شدید می کنم . دلیلش چیه برای حل این موضوع چه کاری می تونم انجام بدم.
    سن:24  قد :157   وزن:51   جنس:مونث   رنگ پوست:سفیدی که به زردی می زنه 
    پاسخ:
    سلام
    از منضجات سودا مصرف کنید و بعد از چهارده روز از مسهل.
    سلام.ممنون که وقت میذارین واسه جواب دادن.من میخواستم بفهمم طبعم چیه!سن 24،قد160 وزن53 پوستم گندمی روشن، ادرار صبحگاهی زرد روشن، صورتم اکثرا 2-3تا جوش داره، خیلی زیاد به خوردن خرما و گرمی و شیرینی جات حساسم و جوش میزنم،پریود منظم و حدودا 5 روز.اگه میشه جواب رو بفرستین به ایمیلم.با تشکر
    پاسخ:
    سلام مزاج جبلی گرم و خشک است.

    سلام

    از سینوزیت بیچاره شده ام

    انواع بخور و ...

    از سردردهای دو روزه در پس یک باد خوردن و نزدیک کولر بودن خسته شده ام

    چه کنم که کاملا خوب بشم؟  نسخه پیاز خوردن  پشت سر هم با عسل دکتر خیر اندیش هم جواب میدهد. حالت تهوع پیدا میکنم و ده روزی خوبم . دوباره شروع میشود. ممنو که کمک کنید به حول و قوه خدا.

    پاسخ:
    سلام 
    لطفا سوالات رو ایمیل بفرمایید.

    آیا در کتاب قانون بوعلی سینا مطلبی در مورد سنگ مردار یا سنگ نقره و تأثیر آن جهت از بین بردن لکه های پوست آمده است ؟

    با تشکر

    پاسخ:
    سلام
    بنده چیزی ندیدم اما شماهم جلد دو رو دانلود کنید و خودتون جستجو کنید
    سلام، میخواستم بدونم انجام حجامت برای درمان ناباروری موثر است و اگه اره چقدر اثر داره. و آیا هم زن و هم مرد باید انجام بدن؟
    پاسخ:
    ُسلام
    برای بعضی از ناباروری ها موثر هست.
    با مصرف دارو و چینش صحیح دارو اثر تمام دارد.
    در بعضی از موارد هم زن و هم مرد و بعضی ها هم مفردا.
    برای از بین بردن جای جوش که گفتین از روغن گل سرخ و .. استفاده بشه، میشه طریق مصرف را هم بگین. چند بار در روز؟ چه مقدار ؟ ...
    پاسخ:
    سلام
    اگر مزاج رطب نیست
    روزی دوبار 
    صبح و شب . به مقداری که پوست چربی بر روش ظاهر بشه و بمونه.
    سلام. وقت بخیر.
    دختری 29 ساله هستم. قد159. وزن 64. قاعدگی منظم شش روزه
    کف دست و پام عرق میکنه. غالبا خیسه. مقدار مصرف آبم از بقیه افراد بیشتره و هر وقت مایعات مینوشم بدتر میشم. مزاج پایه و غالب هر دو بلغمه. چه کار کنم؟ از این پودری هم که نوعی بلوره شبیه نمک( اسمش یادم رفته)  استفاده کردم جواب نداد. منطقیه که کمتر آب بخورم که حل شه؟
    پوست صورتم پوست پرتقالیه. ارثی هم هست. چی کنم بهتر شه؟
    موهای سرم نازکه . میشه کاریش کرد که ضخیم شه. حنا و سدر و همه چی رو امتحان کردم همه بی فایده بود

    پاسخ:
    سلام 
    ابتدا بفرمایید چطور به بلغم بودن پی بردید؟؟
    در ضمن مزاج جبلی یا به قول شما پایه به اسم بلغم نداریم!!
    مزاج غالب هم به اسم بلغم نداریم!!!!
    در ضمن اسم این بخش ایراد داره. سین جیم درسته نه سین جین. سین مخفف سوال و جیم مخفف جواب میباشد.
    پاسخ:
    سیج جین از باب رعایت وزنی نوشته شده نه از باب هجی حروف الفبا و این با اون که شما فرمودید فرق داره. به هرحال متشکر.
    دکتر طب سنتی رفتم . دو سال پیش. برام توضیح  داد که بلغمی مزاجم
    پاسخ:
    سلام
    سوالاتتون روکامل تو ایمیل بفرستید.
    سلام جناب دکتر
    خسته نباشید 
    پدره بنده 60 سال سن دارد که هفته پیش دچار امبولی ریه شد و چند روزه مرخص شده دکتر گفته آزمایش خون هر روز بده و عدد inr رو اهمیت بدیم روزه اول مقدارش 1 بود بعد شد 1.13 بعد شد 1.30 همینجوری غلظت داره میره بالا .به نظرتون چه مواد غذایی مصرف کنه پدرم .لازم به ذکر است که گوشت اصلا در وعده غذاییش چندین ساله نیست!چیا براش خوبه ؟؟ اجرتان با خدا
    پاسخ:
    با سلام
    سوالات به ایمیل فرستاده شود.
    سلام آقای دکتر من یه خانم سیده 26 ساله ام که حدود هشت ساله که ازدواج کردم حدود سه سال سال پیش باردار شدم پسری به دنیا آوردم چند ماهه شد ولی متؤسفانه به دلیل نامعلومی فوت کرد الان دقیقا یک سال و نه ماه از این قضیه میگذره چند ماهیه که تصمیم گرفتیم مجددا بچه دتر بشیم اما هنوز باردار نشدم این در حالیه که بچه اولم را با قرص حامله شدم و الان هم خودمو شوهرم فوق العاده به وجود یه بچه توی زندگیمون نیاز داریم ممنون میشم اگه راهنمایی م کنید. باره
    پاسخ:

    خواهشا!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی