طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

اهل بیت و دانش پزشکى

يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۹ ب.ظ


بررسى دقیق احادیثى که در باره ویژگى هاى علمى ، سرچشمه هاى دانش ها و نیز انواع دانش هاى اهل بیت (علیهم السلام ) به ما رسیده ،نشان مى دهد که پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیت آن بزرگوار، نه تنها از دانش پزشکى ، بلکه همه علوم ، نه از راه تحصیل ، بلکه از طریق الهام الهى برخوردار بوده اند، به گونه اى که هر گاه اراده مى کردند چیزى را بدانند، مى دانستند، چنان که امام صادق (علیه السلام ) مى فرماید:......


ان الامام اذا شاء اءن یعلم علم .
امام ، آن گاه که بخواهد بداند، مى داند.
به دلیل این دانش گسترده و علم خارق العاده بود که امام على (علیه السلام )، مکرر خطاب به مردم مى فرمود: هر چه مى خواهید، از من بپرسید:
سلونى قبل اءن تفقدونى ، فان بین جنبى علوما کثیرة کالبحار الزواخر.
از من بپرسید، پیش از آن که مرا از کف بدهید؛ چرا که در سینه من ، به سان دریاهاى بیکران ، دانش هاى فراوان نهفته است .
همه امامان (علیهم السلام ) از چنین دانشى برخوردار بوده اند و در پاسخ دادن به هیچ مسئله علمى اى در نمى ماندند. امام رضا (علیه السلام ) در این باره مى فرماید:
ان العبد اذا اختاره الله (عزوجل ) لامور عباده شرح صدره لذلک ، واءودع قلبه ینابیع الحکمة ، واءلهمه العلم الهاما، فلم یعى بعده بجواب ، ولا یحیر فیه عن الصواب .
آن گاه که خداوند (عزوجل ) بنده اى را براى عهده دارى کارهاى بندگان خویش برگزیند، سینه وى را براى این کار، فراخ مى سازد و سرچشمه هاى حکمت را در دل او به ودیعت مى گذارد و دانش را به تمامى به او الهام مى کند و از آن پس ، او نه در پاسخى فرو مى ماند و نه از راه صواب ، سرگشته مى گردد.
بنابراین ، بى تردید، پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیت او، از دانش پزشکى برخوردار بوده اند و اگر ثابت شود که در هر مسئله اى از مسائل مربوط به این دانش ، چیزى فرموده باشند، قطعا کلام آنان ، مطابق با واقع است .

  • سعید !!!

دانش پزشکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی