طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

درمان باد درون معده!!

جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ب.ظ

(هوالطبیب)

گاها دیده میشه که شکم درد میکنه و اصطلاحا غارو غور میکنه واین تعریفِ علتش نیاز به زمان دارد.

لکن مریض باید بدونه که از خوردن سردی زیاد و آب بیش از حد وخوردن سبزیجات مخصوصا زمانی که شسته... 

شده و خشک نشده تا زمان درمان پرهیز بشه.

داروهای مفرد برای حل مشکل:سیاه دانه به صورت کپ کردن.دانه های زنیان به همان صورت.

داروی مرکب:نصف لیوان عرق زنیان+نصف لیوان آب ولرم+یک تکه نبات.عصرها مصرف شود.

ملاحظات:این دارو به علت گرم بودنش برای گرم مزاجان ایجاد اذیت میکنه برای جلو گیری میشه مقداری عرق کاسنی یا سکنجبین میل کرد.

زمان درمان:درصورت پرهیز انشالله سه تا هفت روز.

صلوات

نظرات  (۴)

  • مسافرکوچولو
  • باسلام و خسته نباشید
    باعرض پوزش برای باد زیادی که از شکم خارج میشه باید چیکار کرد؟ با باد درون معده یکیه؟من خیلی اذیت میشم نمیتونم وضوی خودم رو نگه دارم
    پاسخ:
    با سلام
    آب کم بخورید
    از سیاه دانه وعسل به همراه هم استفاده کنید.
    یا حق
    سلام خداقوت برای تقویت اندامها و ماهیچه های بدن چه میشود کرد؟
    پاسخ:
    سلام 
    سوال خیلی کلی بود و بنده ناگزیرم کلی جواب بدم!
    روغن مالی، خوردن شیر و عسل و خوردن تخم مرغ نیم برشت و.....
    من هرچی میخورم چاق نمیشم البته شکمو نیستم ولی بعضیا رو میبینم که نگرانند که یک دونه شیرینی نخورن ک چاق میشن.من 53کیلوام با163.استخوان شانه ام پهن و به اصطلاح 4شونه ام ولی لاغر
    پاسخ:
    سلام
    ذاتا شما نباید چاق بشید و اگر چاق شدید یعنی از مزاج جبلی خودتون عدول کرده و اصطلاحا مریض شدید.

    سلام ببخشید من حتی وقتی ام دارم غذا می خورم شکمم غارو قور میکنه دیگه خسته شدم انقد سر کلاس در حال خوردنم همه فکر می کنند شکموام لطفا کمک کنید.مرسی
    پاسخ:
    سلام
    هرروز یک قاشق غذاخوری پودر هلیله سیاه میل کنید تا 14 روز 
    بعد از اون اطلاع بدید تا به مراحل بعدی درمان بپردازیم!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی