طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

تدبیر زنان(5)

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰ ق.ظ

مدت بارداری

به طور کلی دو برابر زمان کامل شدن خلقت جنین، زمان ظهور حرکت او و سه برابر زمان حرکت وی زمان متولد شدن نوزاد است. یعنی اگر خلقت جنین در 30 روز کامل شود، پس از 60 روز شروع به حرکت و پس از 180 روز متولد میشود که شش ماه تمام و حداقل مدت بارداری و تولد است.

اگر کامل شدن خلقت در 35

 روز باشد، ظهور حرکت پس از 70 روز و تولد پس از 210 روز یعنی 7 ماه کامل است.

اگر در 45 روز جنین کامل شود، پس از 90 روز یعنی پایان سه ماهگی شروع به حرکت کرده و پس از 270 روز یعنی 9 ماه تمام متولد میشود.

حداکثر مدت بارداری 10 ماه و چند روز گفته شده که در این وضعیت تکامل جنین باید در 50 روز اتفاق افتاده باشد.

 

چرا جنین هشت ماهه زنده نمیماند؟

چون جنین ماه هفتم را به اتمام رساند، خلقت جنین کامل است و اگر متولد شود زنده میماند. در این زمان جنین جهت خروج از رحم مادر سعی در قطع وابستگیها و ارتباطات خود با رحم مادر میکند. پس ممکن است درد در پشت و پهلوهای مادر بروز کند که به همین علت است.

وضعیت جنین در رحم مادر به صورت سرپا نشسته در حالی که زانوها به شکم چسبیده و دستها در پهلو قرار داشته اما پشت دستها روی چشم است، سر کمی متمایل به جلو بوده و بند ناف از بین پاها آویزان و به مشیمه متصل است و سر در سمت بالا قرار دارد اما صورت جنین جهت حفاظت از وی به سمت پشت مادر قرار دارد.

در این زنان اگر جنین تمایل به خروج از رحم مادر داشته باشد، واژگون شده و سر در پایین و پاها در سمت بالای رحم قرار میگیرد تا جنین بتواند به راحتی از رحم خارج شود و آسیبی به جنین و مادر نرسد. اگر قدرت و توان و صحت مزاج جنین در آن حد نباشد که ارتباطات خود را با مادر قطع کند، نمیتواند متولد شود و در رحم باقی میماند. اما به علت حرکت و فعالیت انجام شده کمی ضعیف میشود تا حدی که ممکن است در شکم مادر بمیرد. ولی اگر آسیب جدی نباشد، در شکم مادر باقی میماند. در ماه هشتم اگر مجدداً سعی در خروج از رحم داشته باشد ضعف جدید بر ضعف قبلی اضافه میشود که میتواند باعث مرگ جنین شود. خواه جنین در رحم مانده باشد و یا متولد شده باشد. چون مدت زمانی که جهت قوت گرفتن جنین لازم است، چهل روز است.

اما اگر در ماه هشتم سعی در خروج از رحم نکند، و تا ماه نهم باقی بماند، کمکم قدرت گرفته و در این ماه میتواند با قطع کامل ارتباطات خود با مادر سالم متولد شود.

 

علائم بارداری

1-    چشمها حالت فرونشسته و گود داشته، پلکها سست میشود و حالت فروهشتگی پیدا میکند و سفیدی چشمها آبی یا زرد میشود.

2-    رنگ رخساره تیره میشود و گاه لک میآورد (اگر جنین دختر باشد).

3-    معمولاً بعد از یک تا دو ماه از شروع بارداری زن متمایل به بعضی مواد خاص میشود. گاه ممکن است تمایل به خوردن مواد غیرخوراکی داشته باشد.

4-    گاه دچار افسردگی، تنبلی، سنگینی، تهوع و استفراغ، سردرد و سرگیجه و طپش قلب میشود.

5-    در اوایل بارداری رنگ ادرار زرد متمایل به کبود و تیره است و حالت ابری دارد. اما در مراحل انتهایی بارداری ادرار میل به سرخی دارد.

6-    میل جنسی زن کمتر شده و در موقع نزدیکی احساس ناراحتی در فرج دارد.

7-    اگر زن 12 ساعت غذا نخورد تا هر بوئی که در دهان است از بین برود، سپس در واژن عود و یا هر چوب خوشبوی دیگری دود داده شود و یا یک قطعه پیاز خام و یا سیر در واژن قرار داده شود، اگر بعد از مدتی هیچ بوئی در مشام زن نباشد، یعنی باردار است و علت انسداد بین رحم و دستگاه گوارش به واسطۀ جنین است.

  • سعید !!!

تکمیل جنین

سه ماهگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی