طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

چرا ما مریض می شیم؟؟؟؟

سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۴۸ ب.ظ

(هوالشافی)

شاید از چو منی که دارم بحث طبابت رو مطرح میکنم انتظار این باشه که بیام و از منظر طبّی یک سری دلایل رو برای علت مریضی مطرح کنم و به قول منطقیون صغری ،کبری بچینم و بحث رو منتج کنم به اون چیزی که دلم میخواد.

اما خیر؛ و با صراحت عرض میکنم که..... مریضی انسان فقط و فقط دارای دو علت میباشد ولاغیر اون هم همونی هست که معصومین علیهم السلام بارها وبارها گفته اند که: یا برای بالا رفتن مقام بنده می باشد یا از باب کفاره گناهان می باشد.

که در دو صورت انسان باید خرسند وخوشحال باشد که این لطف در حق او می شود.

مرحوم رجبعلی نکوگویان(خیاط) اومد به خواب یکی از دوستان و اون آقا ازش پرسید چه کاری بود که اینطرف نکردی و اون طرف حسرتشو میخوری؟ گفتند:اون دنیا یکی از دعا های همیشه من این بود که خدایا من رو مریض نکن!والان که دارم اینجا مقام کسانیکه تو دنیا مریضی کشیدن رو میبینم حسرت میخورم!!!!

انشالله ما هم با این دید به امراض نگاه کنیم که به درد خودمون میخوره و توی مریضی صبر وشکر رو از یاد نبریم!

یادم میاد در جایی یکی از دوستان طلبه ازم سوالی طبی کرد و من هم با یکی از احادیث پاسخش رو دادم و درجواب من اون بنده خدا گفت: اینو میدونم اما  جواب علمیش چی میشه؟؟؟ومن حدود دو دقیقه صمٌ بکم بودم واز جواب واموندم،که مگر علمی تر از نظرات امام صادق علیه السلام ودیگر امامان داریم!!!!!!!!!!!!!!

دوستان اعتقاد حقیر این هستش که علمی ترین کلامی که تا به حال بشر به گوش خودش شنیده و خواهد شنید کلام قرآن و اهل بیت می باشد.

پیشنهاد میدم که از این کلمات گهر بار تا میتونیم استفاده کنیم.

امید داریم که خداوند متعال از تقصیرات ما بگذرد انشالله.

یا علی!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی