طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

تصفیه آب طبیعی!!

چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸ ب.ظ

(هوالعالم)

با سلام؛دوستان میدانند که برای تصفیه آب معمولا دستگاه تصفیه آب خریداری میشه که تا اونجایی که من میدونم حداقل دویست هزارتومان به بالا قیمت داره.

امروز میخواستم به امید خدا مدلی رو براتون شرح یدم که خودتون توی خونه با یک سری وسایل راحت بتونید آب رو تصفیه کنید.

وسایل لازم:مقداری پشم گوسفند+دوتا ظرف تمیز که یکیش کوچکتر از اون یکی باشه.

توی یه کدوم از اون ظرفا آب بریزید و داخلش پشم گوسفند رو بذارید و یک سر پشم رو بیارید داخل ظرف کوچکتر.

بعد مشاهده میکنید که به مرور زمان پشم،آب رو به خودش کشیده و میریزه توی ظرف دوم.البته اینم بگم که هرچقدر پشم بزرکتر ومقدارش بیشتر باشه خب مسلماً زودتر عمل تصفیه انجام میشه.

من برای امتحان از نخ کاموا،پارچه و پنبه استفاده کردم که سرعت پنبه توی همشون بیشتر بود.

جالبه بگم که من آب شور رو تصفیه کردم که بعد از تصفیه آب شیرین شد و الان داریم استفاده میکنیم.

البته بنده این روش رو از مرحوم بوعلی یاد گرفتم که خدا رحمتش کنه،و اکتشاف و اختراعی نکردم!!!

صلوات

یاحق!

  • سعید !!!

تصفیه آب طبیعی

نظرات  (۳)

  • محمدحسین کاوری
  • بو علی عزیزمون چقد جالب فرمودند!!!
    استااااااااااااد
    سلام
    این یعنی که ما هم میتونیم با بجای پشم از پنبه استفاده کنیم؟
    برای هربار استفاده مقدار پشم جدید لازم هست؟
    پاسخ:
    سلام
    از پشم استفاده بشه بهتره
    اگر دیدید که پشم استفاده شده جرم گرفته یا دیر از خودش آب رد میکنه بله عوض کنید.
    چه جالب! حتماً امتحان میکنم سپاس فراوان از اطلاعات خوبتون 
    روحشون شاد بو علی عزیز 
    پاسخ:
    سلام
    شلامت باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی