طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

تدبیر زنان (16)

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۲۹ ق.ظ

روغنمالی

پس از حمام کردن نوزاد بدن نوزاد تا 4 ماه باید با روغنهای مناسب ماساژ داده شود.

بهترین روغن در پسرها روغن گاو، دنبه و پیه تازه و در دختران روغن بنفشه و بادام شیرین است.

همزمان با روغنمالی بدن نوزاد را ماساژ میدهیم تا خستگی و ماندگی ناشی از قنداق و در گهواره ماندن از بین برود. حتی گاه به علت اینکه طفل مدت طولانی در قنداق و در گهواره میماند، دچار ناراحتی و خستگی در پشت میشود که باعث گریۀ زیاد و شیر نخوردن است که روغنمالی و ماساژ باعث آرامش و بهبودی و در نتیجۀ آن شیر خوردن و سپس خوابیدن است.

چون احتمال عفونت در چینهای بدن مثل کشالۀ ران، زیر بغل و پشت گوش است، میتوان کمی برگ مورد و گِل سفید سرشوی نرم سائیده در این قسمتها پاشید و اگر هوا سرد است، گِل سرشوی به تنهایی کافی است.

 

شیردهی

پس از تولد تا 6 ساعت نباید به نوزاد شیر داد تا نوزاد گریه کند و دست و پای خود را تکان دهد و در نتیجۀ آن معده و حلق او نیز حرکت کرده، وسعت پیدا کند و آمادۀ پذیرش شیر شود. اما اگر طفل شدیداً ناآرام است و طلب شیر میکند، باید تا جایی که ممکن است شیر دادن رابه تأخیر انداخت.

زمانی که دفعۀ اول میخواهند به طفل شیر دهند، ابتدا باید کام وی را با تربت سیدالشهدا و اگر نبود با آب فرات، زمزم و یا باران نیسان بردارند و بعد کمی عسل، خرما و یا شیرینی دیگر به کام او بمالند و بعد به وی شیر دهند چون عسل و یا هر شیرینی دیگر باعث تقویت معده و آمادگی آن برای هضم است.

از طرفی هر چه زودتر کام نوزاد برداشته شود بهتر است.در شروع شیردهی باید به طفل کمکم شیر دهند و در دفعات کم. مثلاً در هفتۀ اول در شبانهروز 3 تا 4 بار به طفل شیر دهند تا معده و دستگاه گوارش او به شیر عادت کند و قبل از هر بار شیر دادن کمی عسلاب و یا جلاب در دهان او بریزند خصوصاً صبحها تا بهتر شیر بخورد.

در هر بار شیردهی باید اطمینان به هضم شیر قبلی داشت و سپس مجدداً به نوزاد شیر داد خصوصاً خوابیدن بعد از شیر خوردن خیلی مفید بوده و باعث هضم بهتر شیر است.

  • سعید !!!

شیر دهی

روغن مالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی