طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

تدبیر زنان (23)

يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۴۳ ب.ظ

علل کم شدن شیر

1)     گاه ماده‎ای که توانائی تبدیل شدن به خون را دارد کمتر به بدن می‎رسد. بنابراین خون کافی وجود ندارد تا شیر کافی تولید کند

2)     ماده در حالتی نیست که برای تبدیل شدن به خون آمادگی داشته باشد. به عبارتی ماده کیفیت مناسبی ندارد. این در حالتی است که مادۀ اولیه از نوع خشک یا بسیار سرد باشد.

3)     ماده‎ای که جهت تولید خون باید مصرف شود به علل متفاوت به جانب دیگری منحرف می‎شود. مثلاً شخص دچار خونریزی است که در این حالت خون از بدن خارج می‎شود و یا مثلاً دچار هماتوم است که خون به ناحیۀ هماتوم متمایل می‎شود.

4)       ممکن است کمی خون به علت نوع مزاج فرد و یا مزاج پستان باشد. مثلاً مزاج بدن و یا پستان فرد خشک بوده که باعث خشک کردن مادۀ رطوبی شود (صفرا یا سودا هر دو می‎تواند باعث این حالت شود). در این حال نمی‎توان انتظار شیر کافی داشت. بنابراین باید بررسی کرد که علت حرارت است یا برودت؛

اگر علت حرارت است، آیا حرارت در کل بدن است و یا فقط در پستان‎هاست؟ اگر حرارت در کل بدن است، با خوردن ترکیباتی مثل سرکه انگبین، عرق کاسنی، آش جو و... سعی در تعدیل مزاج کل بدن می‎کنیم. اما اگر حرارت فقط در پستان‎هاست، علامت آن این است که پستان‎ها در لمس گرم‎تر از بقیۀ بدن است. در این حال علاوه بر استفاده از نوشیدنی‎های خنک از ضمادهای خنک‎کننده هم می‎توان استفاده کرد.

عصارۀ جو، اسفناج، ماش پوست کنده، برنج از خنک‎کننده‎های مفید هستند که علاوه بر سرکه انگبین و عرق کاسنی و عرق بید و... می‎توان استفاده کرد. از خنک‎کننده‎های موضعی روغن بنفشه، ضماد گل ختمی و... می‎باشد.

اما اگر علت از برودت است چون گاه این سردی زیاد سبب انسداد می‎شود، می‎توان از غذاهای لطیف متمایل به گرم مثل بذر هویج و بذر زردک و خود آنها و رازیانه استفاده کرد. حتی در ادامۀ درمان می‎توان فصد سبک در ناحیۀ زیر پستان‎ها انجام داد.

5)     در بسیاری از موارد وقتی یکی از خلط‎های سودا، صفرا و یا بلغم بر خون غلبه کند، کیفیت خون را تغییر داده و باعث افت کیفیت خون می‎شود. به عبارتی شراکت خون با یکی از خلط‎های گفته شده و یا مخلوطی از آنها منجر به افت کیفیت خون است. پس کیفیت شیر هم افت می‎کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی