طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

طبابت

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم ///// به دو عالم ندهم لذت بیماری را

مشخصات بلاگ

در عصر حاضر سه مکتب طبی به طور عمده نفس می کشند:
طب قدیم!
طب جدید!
طب تلفیقی!
اکثر مطالبی که به اسم طب سنتی و طب قدیم در جامعه تبیین می شود در واقع طب تلفیقی هست!!!
اما بنده در اینجا فقط و فقط قصد دارم به ترویج طب قدیم که پایه ای وحیانی دارد بپردازم.
باشد که مقبول افتد!

آخرین نظرات
نویسندگان

خواب

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۰۳ ب.ظ

خواب انواع خستگى را از بین مى‏ برد و موادى را که بیش از حد میل به تخلیه دارند محبوس مى‏ سازد. تنها مواد زائدى که نزدیک پوست قرار دارند بوسیله خواب محبوس نمى‏ شوند و خواب حتى به دفع آنها کمک مى ‏کند. علت این کمک نیز آن است که خواب حرارت را در داخل نگه می دارد و غذا را در بدن توزیع مى‏ کند و بعد از آن، قسمتى را که دفع‏ شدنى است و نزدیک پوست گرد آمده است آزاد مى ‏کند. لیکن بیدارى در دفع مواد زائد موثرتر از خواب است و موادى را که آماده به جریان افتادن هستند بجریان مى‏ اندازد.

اما خواب در دفع عرق بدن فعال ‏تر از بیدارى است و پیدایش عرق نه از گداختن مواد لطیف (رقیق) بدن، بلکه از تحلیل آن بر اثر خواب است. کسى که هنگام خواب بدون علت خارجى بسیار عرق مى‏ کند، نشانه آن است که بدن را زیادتر از حد لازم بوسیله مواد غذائى مالامال کرده است. خواب موادى را که براى هضم یا پختگى آمادگى دارند با خون هم ‏مزاج مى‏ گرداند و آنها را گرمى مى ‏بخشد. گرمى در بدن منتشر مى‏ گردد و بدن بوسیله گرمى غریزى دربرگرفته مى‏ شود. اگر خلط هاى گرم مرارى در بدن باشند، خواب طولانى موجب مى‏ شود که گرمى غیر طبیعى، بدن را حرارت بخشد. اگر خواب توام با خلاء باشد یعنى شخص خوابیده گرسنه باشد بر اثر تحلیل رفتن به حالت سردى مى رسد و یا اگر به خلطى برخورد که در برابر نیروى هاضمه سرپیچى کرده است، در بدن سردى روى مى‏ دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی